Radio 101

Vijesti 21. veljače 2005.
Politika

Papa: Abortus je suvremeni holokaust

Abortus je holokaust našeg vremena, napisao je papa Ivan Pavao drugi u svojoj novoj knjizi Memorija i identitet koja izlazi u utorak i razljutio time njemačke Židove. One naravno koji su još ostali živi, kaže Inoslav Bešker, dopisnik Jutarnjeg lista iz Rima.

Papa u toj svojoj novoj knjizi optužuje suvremeno društvo da pronosi ideju kako valja živjeti kao da Boga nema i da upravo zato društvo izlazi izvan koordinata dobra i zla. Onda bi posljedica toga bilo jačanje snaga protuevangelizacije, kako kaže Papa.

Demokracija bez Boga, veli Ivan Pavao II, urodila je i Hitlerom i holokaustom. On podsjeća da je Hitlera izabrao Reichstag, dakle njemački parlament, potpuno demokratski i da je holokaust bio rezultat upravo toga, a i abortus, kao suvremeni holokaust, rezultat je demokracije koja je izgubila koordinate dobra i zla.

Da bi, znači, demokracija znala što je dobro mora slušati Crkvu. Demokracija bez Crkve, bez Boga nije dovoljna da bi čovjek živio na dobar način, a ne kao sluga zla.

Papa u knjizi poprilično interesantno govori o porijeklu zla u društvu, iza kojega eto stoje i suvremena demokracija bez Boga. On smatra da je jedan od korijena zla u racionalizmu i prosvjetiteljstvu i optužuje filozofa Renea Descartesa, nastavlja Bešker.

Naime, Descatesova teza ''mislim, dakle postojim'' u prvi plan stavlja ''ja'', dakle, gura u prvi plan onoga koji misli, a tek u drugi plan gura bitak, samo to postojanje, kaže Papa. On nadalje kaže da prosvjetiteljstvo baca u zapećak boga objave ostavljajući na pozornici samo pojam boga, a čovjek uzima u svoje ruke pravo da odlučuje što je dobro, što je zlo, a kada čovjek o tome odlučuje sam bez Boga, tada može odlučiti da pobije svu kategoriju ljudskih bića, bilo židove, bilo nerođenu djecu itd.

A nedavna najava prijedloga za zabranu pobačaja, koju je objelodanio Zvonimir Šeparović, član vladinog Nacionalnog bioetičkog povjerenstva za medicinu, nadležnog za ocjenu novog zakonskog prijedloga o medicinski potpomognutoj oplodnji, razljutila je članice i članove udruga Ženske mreže, Iskoraka i Kontre. Zasmetala im je i izjava Ante Ćorošića, šefa rečenog povjerenstva, da treba zabraniti donaciju jajnih stanica i spermija jer to nije etično, kao i da dopuštanje umjetne oplodnje istospolnim parovima nije u skladu s nacionalnim duhom.

''Mi smatramo da su oni pozivali na diskriminaciju, a svaka direktna diskriminacija i pozivanje na diskriminaciju je kažnjivo i u najmanju ruku politički upitno i smatramo da t osobe ne mogu sjediti u povjerenstvu, a najmanje u povjerenstvu koje se bavi etikom.'', kaže Bojana Genov, koordinatorica Ženske mreže, koju toliko ne zabrinjava što se takvi stavovi pojavljuju, jer antiženskih, homofobičnih i patrijarhalnih stavova, veli, uvijek ima ali se u posljednje vrijeme ti stavovi uporno izriču iz raznih tijela koje je osnovala država.

Država ne bi smjela niti govoriti o političkom konsenzusu crkve, struke i nevladinih organizacija, nastavlja Bojana, nego jednostavno poštivati preuzete međunarodne obveze i postignuti standard razine ljudskih prava.

A tragom izjave šefice UN-ovog Odbora za ravnopravnost spolova, koja je proanalizirala stanje u Hrvatskoj, Alžiru, Gabonu, Italiji, Laosu, Paragvaju, Samoi i Turskoj, pa zaključila da diskriminirajući zakoni prema ženama postoje svugdje, upitali smo Bojanu Genov ima li Hrvatska seksističke zakone. Hrvatska nije tu apostrofirana kao zemlja koja ima diskriminirajuće zakone, veli ona, ali u svakom slučaju ima diskriminirajuće prakse.

Kada bi, na primjer, pisalo da žene ne mogu ići na birališta, to je direktna diskriminacija, ali postoji ona indirektna gdje je zakon, koji je naizgled neutralna pravna norma, omogućuje da se nastave diskriminativne prakse koje su ugrađene u mentalitet, u povijest, u stavove ljudi, rekla je Genov i dodala da one ne bi rekle da su ti zakoni posebno diskriminativni, ali bi rekle da se ne poštuju.