|
Apsurdni zahtjevi Ženske mreže |
|
Ženska
mreža Hrvatske, koja okuplja 48 ženskih udruga diljem zemlje, zatražila
je ovih dana raskidanje ugovora između Hrvatske i Vatikana, zabranu
vjerskog odgoja u školama te bi crkveno djelovanje i stavove rado
izbacila iz društva.
Takvi stavovi nisu posebna novost kada
govorimo o javnim nastupima i apelima određenih grupacija u društvu, no
ipak takve stavove treba okarakteri-zirati kao apsurdne. Naime, kako se
u Hrvatskoj mnogi uče demokraciji te djelovanju u civilnom društvu,
mogli bi stavove Ženske mreže Hrvatske okarakterizirati kao temeljno
nepoznavanje funkcioniranja demokratskog i sekularnog društva. Upravo u
tom društvu potrebo je više znanja kako se ovakve nespretne izjave,
poput ove Ženske mreže, ne bi ponavljale te kako bi svi učili što znači
živjeti i djelovati u civilnom društvu.
Civilne grupe znače
pluralizam mišljenja i vjerovanja. Ipak, u prakticiranju pluralizma
civilne grupe su i dalje suočene s nedemokratskom kulturnom matricom iz
prošlosti. Tako je primjerice kod nekih grupa, što se vidi i na
posljednjem zahtjevu Ženske mreže, prisutan stav da Crkva ne bi trebala
biti dio društva, ne bi smjela iznositi svoje stavove, sklapati
ugovore, promicati svoja načela. Kod mnogih je naslijeđen mentalitet
kako bi Crkva trebala biti 'kirurški amputirana' iz društva te
smještena u tamu sakristije. Kao da se pri tom zaboravlja da Crkva, i
njezin najveći korpus - vjernici, nisu neki mistični fantom koji lebdi
između neba i zemlje, već se radi o čimbenicima upravo tog društva do
čije kvalitete nam je svima podjednako stalo.
Apsurdan je stav
koji je iznijela koordinatorica Ženske mreže Bojana Genov govoreći o
povlaštenom položaju Katoličke crkve u Hrvatskoj, koja, po njezinim
riječima, ulazi u svako tijelo, stopira svaki zakon i onemogućuje borbu
protiv diskriminacije. Kao opovrgavanje ove tvrdnje dovoljno je
postaviti nekoliko pitanja. Naime, bi li se određene institucije u
Crkvi morale već više godina boriti za zabranu rada trgovina nedjeljom
ako je evidentan utjecaj Crkve na zakonodavstvo? Bi li u Hrvatskoj i
dalje bio legaliziran pobačaj ako bi Crkva imala toliku moć u Saboru?
Ili, bi li postojao Zakon o istospolnim zajednicama ako bi bile
istinite riječi koordinatorice Ženke mreže da Crkva stopira svaki zakon
koji joj se ne svidi?
Na kraju, dovoljno je zaključiti kako
mnogi moraju učiti i prihvatiti realnost da su Katolička crkva i
njezini vjernici, kao i svaka druga vjerska zajednica, dio društva te
da imaju puni legitimitet doprinositi izgradnji Hrvatske preko svojih
prijedloga, pa čak i lobiranja, djelovanja te vjere koja ih potiče.
Zaključujem: Ako neka žena ima pravo vjerovati kako je njezina trudnoća
u prvim mjesecima tek neki puki proces, pred-početak bez novog života,
te ima pravo promicati pobačaj kao pravo žene, onda je zasigurno
jednako pravo i onih koji vjeruju da je od začeća u ženi prisutno novo
ljudsko biće, novi život koji treba zaštitu, te je njihovo pravo
promicati zaštitu majčinstva i života od začeća. Kada bi jedna od tih
strana bila ušutkana, civilno, demokratsko i sekularno društvo bi bilo
srušeno te više ne bi postojalo. Ipak, posebno je čudno kada se za
rušenje takvog oblika društva zalažu oni koji sebe nazivaju
progresivnima, modernima i liberalnima, a koji bi najradije ušutkali
drugu stranu i izbacili drugačije mišljenje iz društva. |
19.5.2006 |
piše: Hrvoje Cirkvenec e-mail: hrvoje_portal@hotmail.com |
|
|
|
|
Ned |
Pon |
Uto |
Sri |
Čet |
Pet |
Sub |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7
|
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14
|
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21
|
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28
|
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
|