<<< Natrag

Datum objave: 28.2.2005   Rubrika: Novosti

NEVLADINE UDRUGE KOMENTIRAJU PRIJEDLOG ZA UVOĐENJE SPOLNOG ODGOJA U OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE
Spolni odgoj mora biti znanstveno utemeljen

Vraćanje školskih liječnika u sustav obrazovanja ne bi bilo dobro rješenje, mada bi prema nekim razmišljanjima oni bili najpogodniji za edukaciju djece o spolnosti, procjenjuju u Ženskoj mreži

ZAGREB – Nevladine udruge osupnute su informacijom da bi se seksualni odgoj u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju uveo kao izborni program, ali i činjenicom da se razmišlja o mogućnosti izbora između nekoliko programa spolnog odgoja. Jedinstvena poruka nevladinih udruga jest – spolni odgoj u školama mora biti redovan predmet čiji je sadržaj utemeljen na znanstvenim činjenicama i uvažava ljudska prava i slobode. Sva ostala rješenja, poput izbora između više programa, samo mogu pogoršati sadašnju situaciju kada je riječ o spolnom odgoju koji ne smije biti apstinencijski i vjerski program.
    »Umjesto da država preuzme odgovornost, ona je prebacuje na roditelje. To je šteta, veliki promašaj. Po konvenciji o pravima djece ona imaju pravo znati, pa ako sve znaju o svom slušnom aparatu, mogu znati i o reproduktivnom. Njima treba dati punu informaciju baziranu na znanstvenim činjenicama, a više programa na izbor samo će pogoršati situaciju«, komentira Bojana Genov iz Ženske mreže mogućnost uvođenja spolnog odgoja kao izbornog programa, ali i najavu izbora između više programa koji u ovom slučaju, kako veli, ne mogu biti konkurentskog sadržaja. Prijedlog o više programa, prema njenom mišljenju pokušaj je izlaza iz sulude situacije. Ona pritom ističe kako Povjerenstvo za prosudbu programa spolnog odgoja, a na što su sve nevladine udruge od početka ukazivale, ne može donijeti suvisao zaključak. Naime, nevladine udruge od konstituiranja Povjerenstva ukazuju kako ono ne može napraviti kvalitetan posao.
    U Ženskoj mreži procjenjuju kako ni vraćanje školskih liječnika u sustav obrazovanja ne bi bilo dobro rješenje, mada bi prema nekim razmišljanjima oni bili najpogodniji za edukaciju djece o spolnosti. »Liječnik može djelomično obaviti edukaciju, ali ne o svim segmentima spolnog odgoja«, veli Genov. »No, bolje i liječnik nego vjeroučitelj«, zaključuje Genov, objašnjavajući kako se u jednoj od anketa čak 90 posto ravnatelja škola odlučilo za vjeroučitelje kao predavače spolnog odgoja.
    Da program spolnog odgoja treba biti cjelovit, kvalitetan i obavezan školski sadržaj, ističu i u udrugama Iskorak i Kontra. Edukacija o spolnosti je nužna, naglašava Kristijan Grđan iz Iskoraka, dodajući kako sadržaj programa mora biti znanstveno utemeljen.
    »Strašno je da se o tome raspravlja kada znamo koliko je slaba edukacija djece o spolnosti, ali i o pravima djece i ljudskim pravima općenito«, poručuje Sanja Juras iz udruge Kontra. .

G. GALIĆ


© Copyright 2002 NOVI LIST d.d. Sva prava pridržana.
Engine design by
1-0-1;1