NazadGlavni MenuOD TOOLKIT

Čitaj: akcija 3: Deset zlatnih pravila lobiranja.

  1. Osoba koja lobira točno zna što želi (njezin predmet/pitanje je: konkretno, mjerljivo, dostupno, inspirirajuće, a ne mutno, općenito ili apstraktno). Njezin predmet/pitanje je napisano na jednom papiru A4 formata; više informacija moguće je dobiti na zahtjev.
  2. Osoba koja lobira točno zna tko igra važnu ulogu u procesu donošenja odluka:
  3. Osoba koja lobira napravila je analizu različitih i konfliktnih interesa donositelja odluka koji se tiču njenog predmeta, jedno i drugo na dugi i kratki rok:
  4. Osoba koja lobira zna sve o raspoređivanju vremena: što će se dogoditi, kada i gdje? Ima li formalnih procedura, koja su neformalna pravila i momenti u donošenju odluka? Koji momenti su najvažnji za utjecanje na proces?
  5. Osoba koja lobira zna tko su joj saveznici i kooperativna je ako je potrebno (sposobna je imati različite saveznike za različite teme).
  6. Osoba koja lobira zna tko su joj neprijatelji i druge opozicijske snage - zna mete njihovog lobiranja i akcija.
  7. Osoba koja lobira ima listu osoba i grupa (njezina mreža) i sredstava (kao publicitet, zakonska regulativa), koji imaju snagu u odnosu prema donositeljima odluka. Sa te liste izabire optimalnu kombinaciju osoba i sredstava koje može mobilizirati.
  8. Osoba koja lobira ima mogućnosti (utjecaj, sredstva, hrabrost, saveznike, vrijeme, vještine) da mobilizira osobe i sredstva.
  9. Osoba koja lobira UVIJEK naglašava povezanost svog predmeta sa interesima donositelja odluka i njihovih savjetnika i interese tih ljudi koristi pri lobiranju.
  10. Osoba koja lobira održava vezu sa svojom mrežom: redovno ih hrani informacijama koje mogu iskoristiti, odaje im priznanje za uspjehe, dostupna je za pružanje pomoći.