Čitaj: organizacije 2: Neki temeljni organizacijski zahtjevi
Organizacije bi trebale biti organizirane na jasan i jednostavan način, koji
razumiju svi koji učestvuju u organizaciji.
Trebali bi biti prisutni slijedeći elementi:
1. Nekoliko jasnih "sistema":
- ciljevi, politika i projekti su jasni (revidirani godišnje)
- organizacija rada je jasna (tko, što, kada)
- postoji unutarnja kadrovska politika (regrutiranje, uvođenje, trening)
- postoji jasnoća oko financija (računovodstvo, politika, izvještaji)
- postoji sistem komunikacije (glavni tokovi, specifičnosti)
- postoji sistem evaluacije ( projekata, internih procesa)
2. Jasne razine odgovornosti:
Osoba koja dobije odgovornost obaviti određeni posao:
- trebala bi imati dovoljno delegiranih ovlasti odlučivati o stvarima
- i trebala bi biti odgovorna (da se njezin rad evaluira) redovito.
3. Jasna struktura donošenja odluka:
- jasno je gdje i kako se donosi generalna politika
- jasno je tko ima delegiranu odgovornost
- jasno je gdje/kako se održavaju evaluacije/diskusije
- jasno je kada/kako se donose nove odluke.
4. Legitimmno vodstvo ili koordinacija zadataka:
- jasno je kako se delegiraju odgovornosti
- razina ovlasti je jasna
- postoje jasni trenuci evaluacije koordinacije/vodstva.