"PAUKOVA ŽENSKA MREŽA" (2)
PROTEŽIRANJE KATOLIČKE
CRKVE
31. svibnja, 2006.
Anna Maria Grünfelder potrošila je lijepu površinu
novinskog papira ne bi li nabrojala što sve zamjera stavu
Ženske mreže Hrvatske o utjecaju Katoličke crkve na kršenje
ženskih prava u Hrvatskoj, te je pritom nanizala riječi poput
nepromišljenost, površnost, pomanjkanje svake logike,
ideološke predrasude, more gluposti, nesuvislost (više puta),
no na ukupnoj popriličnoj novinskoj površini sama nije izrekla
niti jedan argument protiv tvrdnji Ženske mreže da je
Katolička crkva jedna od moćnijih brana promjenama za
žene.(...)
Ženskoj mreži Hrvatske, političkom savezu
organizacija kojima je osnovni cilj zagovaranje i traženje
promjene za žene, prigovara tvrdnjom da je Katolička crkva
sredina koja se mijenja tek toliko da ostane ista. Položaj
"kamene stijene u mijenama povijesti" upravo je zbog svoje
nepromjenjivosti i nevoljkosti za promjene označen od Ženske
mreže kao prepreka postizanju balansiranijeg položaja spolova,
što bi iziskivalo brojne i korjenite društvene promjene kojima
se Crkva učenjem i praksom protivi.
No, Ženska
mreža nije niti pokušala nešto tako preuzetno kao što je
mijenjanje Katoličke crkve, već je zatražila preispitivanje i
reviziju posebnog položaja Katoličke crkve, za što smatramo da
proturječi Ustavu RH. Grünfelder kaže da je naivno zamisliti
da se ugovorima diktiraju uvjerenja, tradicije i duhovna
baština. Dakako da se ne mijenjaju ugovorima, već društvenim
praksama. A da društvene prakse korenspondiraju s ugovorima,
svjedoči upravo insistiranje Crkve na ugovorima, te
svjedočenje Jure Radića, koji kaže da su ugovori kompromis
(nakon tvrdih pregovora).
Jedna od takvih
društvenih praksi su i vjerske dogme u udžbenicima, ne samo
udžbenicima vjeronauka, koji jest izborni predmet, već i svim
ostalima, koji oživotvoruju ugovornu obvezu RH da će u
odgojnoobrazovni sustav na svim razinama ugraditi kršćanske
vrijednosti. S kojima Ženska mreža na razini u Feralu
nabrojanih «Ne ubij! Ne laži! Ne svjedoči krivo! Ne
izrabljuj drugoga!» nema nikakvih problema, dok se za
kršćanske vrijednosti ne počnu izdavati osude prezervativa,
izričit zahtjev da se majka u interesu djeteta ne zapošljava i
osuda istospolnih obitelji kao neprirodne opačine.
(...)
Spremne smo ići i dalje i ustvrditi da se u
nas Crkva pomalo percipira kao četvrti stup vlasti, pa upravo
stoga tražimo od države u kojoj živimo da skreše samovolju
uprave, pravosuđa i svih drugih tijela države koji ne luče
vjeru od vulgarnog korištenja vjere na način da ne protežiraju
jednu crkvenu instituciju, koja sa svojim predstavnicima,
griješnim ljudima krvavima ispod kože, ide upravo toliko
silovito i toliko daleko koliko joj se dozvoli.
(...)
Jednostavno, Ženska mreža istaknula je svoj
stav i svoje političke zahtjeve državi u kojoj živi i djeluje,
a ne Crkvi; savjetujemo pažljivije čitanje na http://old.zenska-mreza.hr/
-- Bojana Genov, koordinatorica Ženske mreže
Hrvatske
Cjeloviti tekst odgovora