PLATFORMA
ŽENSKE MREŽE HRVATSKE
ZA
PROMJENU OSNOVNOŠKOLSKOG OBRAZOVNOG KURIKULUMA
U
vremenu brzih i neprestanih promjena obrazovni sustav mora biti
otvoren i fleksibilan. Perspektiva razvoja i pozitivnih promjena u
obrazovanju zahtijeva suštinsko mijenjanje zastarjelih nastavnih
sadržaja i metoda. Skupa reforma koja se bavi površinskim stvarima
- devet umjesto osam godina trajanja osnovne škole - ništa bitno
neće promijeniti.
U
kvalitetnoj školi nužno je razvijati kulturu dijaloga i kritičko
mišljenje, a ne jednu ideologiju prikazivati kao neupitnu «istinu».
Već i površna analiza udžbenika koje odobrava Ministarstvo
prosvjete i športa, na primjer, pokazuje koliko je u njima
stereotipa koji potvrđuju patrijarhalne vrijednosti. Slika svijeta
u čitankama odgovara kraju 19.stoljeća umjesto da otvara putove ka
budućnosti.
Kako
samostalno donositi zaključke i učiti misliti svojom glavom -
pripremati se za odgovorno građanstvo - čini se da je koncept koji
autori/ce hrvatskih školskih udžbenika, odnosno nastavnih
programa, ne poznaju.
Ženska
mreža Hrvatske stoga mora podsjetiti da je Republika Hrvatska
potpisala Konvenciju o eliminaciji svih oblika diskriminacije žena,
a Vlada donijela Nacionalnu politiku za promicanje ravnopravnosti
spolova (2000.-2005.). Međutim, ravnopravnosti u školskim
kurikulumima još uvijek nema niti u tragovima. Naglašavamo ujedno
da je ravnopravnost muškaraca i žena proglašena jednom od najviših
vrednota u Ustavu Republike Hrvatske.
Ženska
mreža Hrvatske inzistira da se konačno počnu provoditi preuzete
obaveze jer škola mora biti mjestom učenja o ljudskim pravima,
ravnopravnosti, uvažavanju i solidarnosti te poštivanju prava na
različitost.
ZAHTJEVI
1.
Uključivanje obrazovanja o ljudskim pravima, nenasilju, miru i
toleranciji u redovite školske programe i udžbenike;
2.
Razvijanje programa sustavnog obrazovanja o jednakosti spolova i
spolnosti;
3.
Uklanjanje stereotipa o spolnim/rodnim ulogama; uvažavanje prava na
različitost; kritičko propitivanje patrijarhalnog sustava
vrijednosti;
4.
Provođenje edukacije nastavnika/ca radi podizanje svijesti o nužnosti
promoviranja ravnopravnosti spolova;
5.
Otvaranje škola za suradnju s kvalitetnim programima građanskih
inicijativa – radionice, predavanja, prezentacije za učenike/ce i
nastavnike/ce;
6.
Procjenjivanje otvorenosti za učenje i dijalog te
senzibiliziranosti za ljudska prava osoba koje se zapošljava i
imenuje u Ministarstvo prosvjete i športa.
|