Sadržaj

Kodeks
Struktura ŽMH
Platforma
Adresar članica
Aktivnosti
Izjave
Kampanje
Web stranice 
Foto album
Povijest ŽMH
 
Početna stranica
 
Reagiranje Ženske mreže Hrvatske na proceduru izabira udžbenika
FOTO ALBUM akcija 14.06.2003.

 

PLATFORMA ŽENSKE MREŽE HRVATSKE 

ZA PROMJENU OSNOVNOŠKOLSKOG OBRAZOVNOG KURIKULUMA

U vremenu brzih i neprestanih promjena obrazovni sustav mora biti otvoren i fleksibilan. Perspektiva razvoja i pozitivnih promjena u obrazovanju zahtijeva suštinsko mijenjanje zastarjelih nastavnih sadržaja i metoda. Skupa reforma koja se bavi površinskim stvarima - devet umjesto osam godina trajanja osnovne škole - ništa bitno neće promijeniti.

U kvalitetnoj školi nužno je razvijati kulturu dijaloga i kritičko mišljenje, a ne jednu ideologiju prikazivati kao neupitnu «istinu». Već i površna analiza udžbenika koje odobrava Ministarstvo prosvjete i športa, na primjer, pokazuje koliko je u njima stereotipa koji potvrđuju patrijarhalne vrijednosti. Slika svijeta u čitankama odgovara kraju 19.stoljeća umjesto da otvara putove ka budućnosti.

Kako samostalno donositi zaključke i učiti misliti svojom glavom - pripremati se za odgovorno građanstvo - čini se da je koncept koji autori/ce hrvatskih školskih udžbenika, odnosno nastavnih programa, ne poznaju.

Ženska mreža Hrvatske stoga mora podsjetiti da je Republika Hrvatska potpisala Konvenciju o eliminaciji svih oblika diskriminacije žena, a Vlada donijela Nacionalnu politiku za promicanje ravnopravnosti spolova (2000.-2005.). Međutim, ravnopravnosti u školskim kurikulumima još uvijek nema niti u tragovima. Naglašavamo ujedno da je ravnopravnost muškaraca i žena proglašena jednom od najviših vrednota u Ustavu Republike Hrvatske.

Ženska mreža Hrvatske inzistira da se konačno počnu provoditi preuzete obaveze jer škola mora biti mjestom učenja o ljudskim pravima, ravnopravnosti, uvažavanju i solidarnosti te poštivanju prava na različitost.

ZAHTJEVI

1. Uključivanje obrazovanja o ljudskim pravima, nenasilju, miru i toleranciji u redovite školske programe i udžbenike;

2. Razvijanje programa sustavnog obrazovanja o jednakosti spolova i spolnosti;

3. Uklanjanje stereotipa o spolnim/rodnim ulogama; uvažavanje prava na različitost; kritičko propitivanje patrijarhalnog sustava vrijednosti;

4. Provođenje edukacije nastavnika/ca radi podizanje svijesti o nužnosti promoviranja ravnopravnosti spolova;

5. Otvaranje škola za suradnju s kvalitetnim programima građanskih inicijativa – radionice, predavanja, prezentacije za učenike/ce i nastavnike/ce;

6. Procjenjivanje otvorenosti za učenje i dijalog te senzibiliziranosti za ljudska prava osoba koje se zapošljava i imenuje u Ministarstvo prosvjete i športa.

razglednica "Tko što ima"

 

Informacija medijima o kampanji Ženske mreže Hrvatske za zagovaranje rodno osjetljivog programa "Ide vrijeme, prođe rok..."