"Ovo je kampanja s najmanje ženskih tema od 1995.", rekla je koordinatorica Mreže Bojana Genov, koju posebno zabrinjava to što u SDP-ovu izbornom timu nisu žene s kojima su udruge do sada dobro surađivale.
"To je posebno zabrinjavajuće kad se uzme u obzir da je SDP stranka koja je do sada imala barem žensku kvotu", kazala je Genov.
Ocijenila je da stranke ne pričaju o konkretnim programima, da je "javnost obasuta informacijama o tome koji je političar na dijeti i tko mu radi styling", te da se "kampanja pretvara u magličasti oblak u kojem će se izgubiti sve bitne teme".
Najavila je da će aktivistice Ženske mreže po terenu dijeliti promotivni materijal koji će žene upozoriti na to da nema nevažnih izbora, te da se na izborima ne ocjenjuje izgled političara.
Mirjana Kučer, predstavnica udruge Domina iz Splita, izvijestila je da je Ženska mreža izradila upitnik koji će poslati svim političkim strankama.
Upitnik sadrži pitanja koja najčešće muče članice ženskih udruga, a Mreža očekuje da će se stranke o tim pitanjima očitovati u razumnom roku.
Kučer je objasnila da udruge strankama žele skrenuti pozornost na čitav niz neodgovorenih pitanja, poput potrebe sustavnog, umjesto interventnog financiranja skloništa za žene žrtve nasilja i osnivanja ministarstva za žene.
Udruge, među ostalim, od stranaka traže i da se očituju o ugovoru s Vatikanom, koji smatraju preprekom za dostupan i besplatan abortus, ali i o pristupanju Hrvatske NATO savezu.
Genov je objasnila da se Ženska mreža protivi ulasku Hrvatske u NATO jer smatra da bi viša proračunska davanja za vojsku značila manje novca upravo za žene.
"Mislimo da bi minimum pristojnosti bio raspisivanje referenduma za NATO", rekla je.
Sanja Juras, predstavnica lezbijske udruge Kontra, ocijenila je, pak, da važeći Zakon o istospolnoj zajednici diskriminira te homoseksualne, biseksualne i transrodne osobe, zatraživši da se istospolnim parovima omogući sklapanje braka i posvajanje djece.
Čelnice udruga istaknule su da će o odgovorima na ta pitanja ovisiti i njihov stav u izbornoj kampanji, odnosno što će sugerirati ženama na terenu.
(Hina)
Povezano:
- Ne propustite dan građanske moći
- Anketa za kandidate i kandidatkinje
- Novi list: Nema nevažnih izbora
- Izbori 2007.: Upitnik političkim strankama
- Novi list: Socijaldemokrati odgovorili na upitnik Ženske mreže
- Kanal Ri: Nema nevažnih izbora
- Odgovori SDP-a na upitnik
- Odgovor Hrvatske narodne stranke na upitnik Ženske mreže
- Slobodna Dalmacija: Hoćemo ministarstvo za žene
- Metro express: Hrvatskoj treba ministarstvo žena
- Slobodna Dalmacija: Gallov katalog seksizma
- IDS nema vremena komunicirati s biračicama jer je u predizbornoj kampanji
- Stranke nerado odgovaraju na konkretna pitanja
- Žene i izborne liste
- Vjesnik: Kampanja bez ženskih tema
- HRT: Programi stranaka su u drugom planu
- Večernji list: Kampanja s najmanje ženskih tema od 1995.
- Nacional: Izborna kampanja se pretvara u magličasti oblak
- Jutarnji list: Maknite s kandidacijskih lista zastupnice koje vrijeđaju žene
|